Veelgestelde vragen

Ik heb kaarten besteld, maar heb geen e-mail/tickets ontvangen.
Wacht eerst nog heel even: soms zit er een kleine vertraging tussen het bestellen en ontvangen van tickets. Controleer daarna je spamfilter of je map met ongewenste items. Nog steeds niets? Neem dan contact met ons op via e-mail (email hidden; JavaScript is required).
Let op met welk e-mailadres je kaarten bestelt: de kaarten worden naar dat e-mailadres gestuurd.

Kan ik de tickets laten scannen vanaf mijn mobiele telefoon?
Ja, dat kan. Zorg ervoor dat je de tickets al hebt geopend op je mobiele telefoon en zorg dat de streepjescode is ingezoomd. Ook moet je display zo helder mogelijk staan. Zo kunnen de publieksbegeleiders aan de deur je tickets zo snel mogelijk scannen.

Ik krijg een melding dat jullie e-mail een ‘phishing mail’ kan zijn, kan ik deze wel gewoon openen?
Wanneer je deze melding te zien krijgt, of: “Ter bescherming van uw privacy is sommige inhoud in dit bericht geblokkeerd. Als u zeker weet dat dit bericht afkomstig is van een vertrouwde afzender en u de geblokkeerde functies weer wilt inschakelen, klik hier.” kun je de e-mail gewoon openen. Deze meldingen hebben te maken met de veiligheidsinstellingen van je mailprogramma, bij de een zijn die strenger dan de ander.

Kan ik (online) reserveren?
Er kan niet gereserveerd worden, kaarten moeten online direct worden afgerekend, of kunnen bij de kassa’s tijdens het festival worden gekocht.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten van vorig jaar, heb daarna een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar dat werkt niet.
Controleer eerst of je niet per ongeluk bij het knippen en plakken van je nieuwe wachtwoord een spatie of dubbele punt hebt meegekopieerd. Ook hoef je maar één keer op ‘wachtwoord vergeten’  te klikken. Je kunt het door het systeem automatisch gegenereerde wachtwoord trouwens wijzigen door rechtsboven op ‘welkom, [je e-mailadres]‘ te klikken. Hier kun je je account beheren.

Ik heb een strippenkaart gekocht, maar ik kan geen gratis kaarten kiezen.
Wanneer je een strippenkaart koopt, moet je eerst de betaling van de strippenkaart afronden. Daarna kan er opnieuw ingelogd worden en verschijnt de kaartsoort ‘strippenkaart’. Soms duurt dit heel even, dit heeft met de ‘cache’ van de website te maken. Met andere woorden: de website onthoud de laatste gegevens. Dan helpt het om de browser af te sluiten, opnieuw te openen en opnieuw in te loggen. Sommige browsers zijn wat hardnekkiger in het onthouden van deze gegevens. Bij enkele gevallen is het daarom zelfs noodzakelijk om de gehele computer opnieuw op te starten.
Hetzelfde geldt voor kortingskaarten.

Kortingskaarten
De kortingspas bieden we voor een of twee personen aan. De pas kan door één persoon gekocht worden en vervolgens kunnen er voor elke film maximaal twee kortingstickets besteld worden. Per e-mailaccount kan er maar één kortingspas worden gekocht. De kortingspas wordt namelijk gekoppeld aan het account en geeft recht op één of twee kortingstickets per pas. Wanneer je meerdere passen wilt kopen (voor een of twee personen) dien je dus ook meerdere e-mailadressen te gebruiken. Ook Matadors kunnen dit jaar een kortingskaart voor twee personen aanschaffen.

Na het selecteren van een aantal voorstellingen krijg ik een foutmelding als ik wil afrekenen. Hoe kan dat?
Je hebt voor de gehele transactie één uur de tijd. De foutmelding verschijnt wanneer je na meer dan een uur de kaarten probeert af te rekenen. Een bestelling moet binnen een uur afgerond en betaald zijn.

Kaarten ruilen/geld terug
We geven in principe geen geld terug en gekochte kaarten worden niet geruild. Uitzondering kunnen alleen gemaakt worden bij ernstige persoonlijke omstandigheden. Mail hiervoor naar email hidden; JavaScript is required.

Yahoo
Gebruik je een Yahoo-mailadres en lukt het niet om kaarten te bestellen? Er is op dit moment een probleem met de instellingen in Yahoo. De snelste oplossing is om kaarten te bestellen met een ander e-mailadres.