48 Minute Film Schools

48HFP logo 2017 witte rand

Van 48 uur naar 48 minuten. In deze korte masterclasses die precies getimed worden op 48 minuten leer je alles over wat je nog meer kunt doen met jouw film. Of hoe je een volgende film kunt financieren en verbeteren. Toegang tot deze masterclasses is op vertoon van een New Generation bandje.

Greenfilmmaking
Maandag 5 november, 16:00 – 17:00, Scheepsatelier de Eestroom
In 48 minuten vertelt Els Rientjes van Greenfilmmaking alles over het zo duurzaam mogelijk produceren van je project. Als tijdelijk dorp kom je op een filmset steeds minder afval en flesjes water tegen. Maar wat doe je met die 10KW? En dat aggregaat? Of die gaffer die toch wel heel veel waarde hecht aan zijn stuk vlees? Els weet het allemaal. Na de masterclass is er een netwerkborrel voor makers en duurzame ondernemers met een groene oplossing. Greenfilmmaking is partner van het filmfonds en sinds een aantal jaren actief om makers te helpen hun productie zo groen mogelijk te produceren. Dit doen ze middels een handige toolkit en interactieve kaart.

Social impact
Dinsdag 6 november, 19:00 – 20:00, Scheepsatelier de Eestroom
In 48 minuten vertelt Bernadette Kuiper alles over impact producen. Kun je de wereld veranderen met een film? De nieuwe functie impact producer kom je steeds vaker tegen. Maar wat is het eigenlijk en hoe bereik je de meeste impact? en is het een interessante manier om je project te funden? Bernadette Kuiper is mede-initiatiefnemer van de Impact Academy en helpt documentairemakers bij het maken van impact.De Impact Academy ontwikkelt impact producties voor documentaires en verspreidt kennis over deze manier van werken.

Crowdfunding
Donderdag 8 november, 17:30 – 18:30, Scheepsatelier de Eestroom
In 48 minuten vertelt Cinecrowd je alles wat je wilt weten over het crowdfunden van je volgende project. Ze delen tips en tricks, maar ook handige informatie over hoe je een campagne start en die succesvol kan afronden. Welke rewards kies je bijvoorbeeld? Na de masterclass zullen de makers van de ‘Nije Eagen’ documentaires hun ervaringen delen over de succesvolle campagnes die zij i.s.m. New Noardic Wave en Omrop Fryslân hebben ondernomen.